ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 川崎医療福祉学会誌
  2. Vol.34
  3. No.2

eラーニングを用いた入学前学習が入学後初年次の成績へ及ぼす影響

https://doi.org/10.15112/0002000365
https://doi.org/10.15112/0002000365
57743815-f5c9-4463-abff-58f6fbada591
名前 / ファイル ライセンス アクション
15_國弘保明.pdf PDF (666 KB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-06-12
タイトル
タイトル eラーニングを用いた入学前学習が入学後初年次の成績へ及ぼす影響
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 high school students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 pre-enrollment learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 GPA
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning style
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 admissions policy
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15112/0002000365
ID登録タイプ JaLC
item_1_description_1
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
item_1_alternative_title_20
その他のタイトル The Impact of Pre-Enrollment Learning Using E-Learning on Academic Performance in the First Year of University
言語 en
著者名(日) 國弘, 保明

× 國弘, 保明

ja 國弘, 保明

Search repository
大姶良, 義将

× 大姶良, 義将

ja 大姶良, 義将

Search repository
後藤, 大輔

× 後藤, 大輔

ja 後藤, 大輔

Search repository
佐藤, 大介

× 佐藤, 大介

ja 佐藤, 大介

Search repository
西脇, 藍

× 西脇, 藍

ja 西脇, 藍

Search repository
門利, 知美

× 門利, 知美

ja 門利, 知美

Search repository
福島, 康弘

× 福島, 康弘

ja 福島, 康弘

Search repository
宮川, 健

× 宮川, 健

ja 宮川, 健

Search repository
著者別名
姓名 KUNIHIRO, Yasuaki
言語 en
著者別名
姓名 OAIRA, Yoshimasa
言語 en
著者別名
姓名 GOTOH, Daisuke
言語 en
著者別名
姓名 SATOH, Daisuke
言語 en
著者別名
姓名 NISHIWAKI, Ai
言語 en
著者別名
姓名 MONRI, Tomomi
言語 en
著者別名
姓名 FUKUSHIMA, Yasuhiro
言語 en
著者別名
姓名 MIYAKAWA, Takeshi
言語 en
著者所属(日)
ja
川崎医療福祉大学総合教育センター
著者所属(日)
ja
川崎医療福祉大学医療技術学部臨床工学科
著者所属(日)
ja
川崎医療福祉大学総合教育センター
著者所属(日)
ja
川崎医療福祉大学総合教育センター
著者所属(日)
ja
川崎医療福祉大学総合教育センター
著者所属(日)
ja
川崎医療福祉大学総合教育センター
著者所属(日)
ja
川崎医療福祉大学総合教育センター
著者所属(日)
ja
川崎医療福祉大学総合教育センター
item_1_textarea_11
ja
本研究では,川崎医療福祉大学で行われているe-learning 形式の入学前学習「K ラーニング」について,22年度・23年度の入学者の取り組みと,1年次終了時点GPA を検討して考察した.入学前学習について学習時間等とGPA の相関は見られなかった.しかし,学習が進まず指導を行った学生群のGPA が低いことや,その学習スタイルの類型化については指摘することができた.今後,入学前学習を行う際には,早期から指導を行うこと,返答がない受講生に対する指導がアドミッション・ポリシーの面からも必要なこと,時間を費やしているが学習が進まず,問題の所在を認識できていない受講生に対する指導が必要である.
item_1_textarea_12
en
In this study, we examined the pre-enrollment e-learning program “K-Learning”implemented at Kawasaki University of Medical Welfare. We focused on the engagement of students enrolled in the 2022 and 2023 academic years, as well as their GPA at the end of the first year. While no correlation was found between time spent studying and their GPA for the pre-enrollment learning, it was noted that students who required guidance due to a lack of progress had lower GPAs. In addition, the study highlighted the categorization of learning styles among these students. Going forward, it is important to provide early guidance during the pre-enrollment learning period. Furthermore, from an admissions policy perspective, it is necessary to communicate with students who do not respond to guidance, and to provide support for students who do not make progress despite the time they devote to their studies, or who are unable to recognize where the problem lies.
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 資料
言語 ja
bibliographic_information ja : 川崎医療福祉学会誌

巻 34, 号 2, p. 283-291, 発行日 2025
item_1_publisher_23
出版者 川崎医療福祉学会
言語 ja
item_1_text_22
en
Kawasaki medical welfare journal
item_1_source_id_13
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10375470
item_1_source_id_19
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0917-4605
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-12 03:52:05.336447
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3