ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 川崎医療福祉学会誌
  2. Vol.32
  3. No.2

児童と生徒の主体的・対話的な学びを支援できる教員のファシリテーション能力の育成 ―教員養成段階における授業開発―

https://doi.org/10.15112/00015037
https://doi.org/10.15112/00015037
8ca7f553-4bd9-4027-96be-8e441a2a0730
名前 / ファイル ライセンス アクション
19_田中真秀.pdf PDF (681.4 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-05-10
タイトル
タイトル 児童と生徒の主体的・対話的な学びを支援できる教員のファシリテーション能力の育成 ―教員養成段階における授業開発―
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 developing the facilitation skills of teachers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 lesson development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning of students
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15112/00015037
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Developing the Facilitation Skills of Teachers Who Can Support Independent and Interactive Learning of Students: Lesson Development at the Teacher Training Stage
言語 en
著者名(日) 田中, 真秀

× 田中, 真秀

ja 田中, 真秀

Search repository
山中, 信幸

× 山中, 信幸

ja 山中, 信幸

Search repository
著者別名
姓名 TANAKA, Maho
著者別名
姓名 YAMANAKA, Nobuyuki
著者所属(日)
大阪教育大学教職大学院
著者所属(日)
川崎医療福祉大学 医療技術学部 健康体育学科
抄録(日)
本論では,児童と生徒の主体的・対話的な学びを支援できる教員のファシリテーション能力をどのように教員養成段階で育成すべきなのかについて検討し,授業構想案を提案することを目的とする.結果として,教員養成段階において,ファシリテーション能力を養成するためには,学生がファシリテーターとして「傾聴力」を持つことや,ワークショップを構築する力を身につけさせる授業を通して資質能力が構築できるのではないか.また,教師の注入主義か開発主義かの教育観の違いが,ファシリテーターとしての教師となるのか否かに影響を与えるのではないかという点は,教師の教育観が指導内容に影響を与えているのではないだろうか.
抄録(英)
en
The purpose of this paper is to clarify how teachers’ facilitation skills that can support independent and interactive learning of children and students should be developed at the teacher training stage. In addition, the purpose is to propose a lesson concept. As a result, in order to cultivate facilitation skills at the teacher training stage, it is necessary for students to have“ attentive listening” skills as facilitators and classes that equip them with the ability to build workshops. In addition, the difference in teachers’ views on education, whether they are teaching by rote or development-oriented may have an impact on whether or not they become teachers as facilitators. In other words, it suggested that teachers’ views on education may influence the content of instruction.
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 教育・実践研究
書誌情報 川崎医療福祉学会誌

巻 32, 号 2, p. 499-506, 発行日 2023
公開者
出版者 川崎医療福祉学会
その他(別言語)の雑誌名
Kawasaki medical welfare journal
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10375470
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0917-4605
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:44:12.774715
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3