ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 川崎医療福祉学会誌
  2. Vol.32
  3. No.1

救急看護学シミュレーション教育における学生の学びと教育的課題

https://doi.org/10.15112/00014999
https://doi.org/10.15112/00014999
0045979f-1ead-43ed-908e-79dafb7657a6
名前 / ファイル ライセンス アクション
31_西村祐枝.pdf PDF (750.2 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-11-26
タイトル
タイトル 救急看護学シミュレーション教育における学生の学びと教育的課題
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 college nursing students,emergency nursing,simulation education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15112/00014999
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Student Learning and Educational Issues in Emergency Nursing Science Simulation Education
言語 en
著者名(日) 西村, 祐枝

× 西村, 祐枝

ja 西村, 祐枝

Search repository
大田, 直実

× 大田, 直実

ja 大田, 直実

Search repository
著者別名
姓名 NISHIMURA, Sachie
著者別名
姓名 OTA, Naomi
著者所属(日)
地方独立行政法人岡山市立総合医療センター岡山市立市民病院看護部
著者所属(日)
川崎医療福祉大学医療福祉学部保健看護学科
抄録(日)
本研究の目的は,救急看護学でシミュレーション教育を行ったのち,重症・救急看護学実習を経て学生が得た学びを明らかにし,教育的効果と課題を検討することである.研究対象者は,救急看護学を履修し,重症・救急看護学実習を行った4年生6名であった.データ収集は,グループインタビューによる半構成的面接を行った.分析は,面接内容から逐語録を作成し,内容分析を行った.その結果,【自己評価を行う機会となる】【救急看護で必要な知識が定着する】【チームの重要性を認識する】【アセスメントの重要性に気づく】【ケアを実践する自信の獲得に繋がる】【医療者と情報の共有ができる】【自分の考えを意思表示する意義が深まる】【看護の対象者の立場に立つ】【ケアにおける倫理的感受性が向上する】の9カテゴリーに分類された.教育的課題は,重症患者の早期回復を促す看護実践に関するシミュレーションの開発と学生の臨床判断能力を向上させるシミュレーション方法の検討であることが示唆された.
抄録(英)
en
The purpose of this study was to clarify the learning that students obtain after completing a critical care and emergency nursing practice after simulation education in emergency nursing, and to examine educational effects and issues. The study participants were six fourth-year students who took Emergency Nursing and practiced critical care nursing. Data were collected through semi-constructed group interviews. A verbatim transcript was prepared from the interview content, and content analysis was conducted. Consequently, we found that the following learning leads to improved ethical sensitivity in care: opportunities for self-assessment, the establishment of knowledge necessary for emergency nursing, recognition of the importance of teamwork, awareness of the importance of assessment, gaining confidence in practicing care, sharing information with ICU nurses, sharing one’s thoughts on learning that deepens the significance of expressing one’s intentions, putting oneself in the subject’s shoes, and improved ethical sensitivity in care. It was suggested that the development of simulations related to nursing practice that promotes early recovery of critically ill patients and the study of simulation methods to improve students’ clinical judgment skills are educational issues.
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 教育・実践研究
書誌情報 川崎医療福祉学会誌

巻 32, 号 1, p. 265-273, 発行日 2022
公開者
出版者 川崎医療福祉学会
その他(別言語)の雑誌名
Kawasaki medical welfare journal
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10375470
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0917-4605
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:09:39.971449
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3