ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 川崎医療福祉学会誌
  2. Vol.31
  3. No.1

教員評価制度における成果報酬に連動した勤務評価に対する被評価者の納得度に関する定性分析 ―テキストマイニングを用いた自由記述データの分析―

https://doi.org/10.15112/00014858
https://doi.org/10.15112/00014858
96a580fb-df11-4ec0-b131-54666f646da2
名前 / ファイル ライセンス アクション
26_諏訪英広.pdf PDF (816.5 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-10-21
タイトル
タイトル 教員評価制度における成果報酬に連動した勤務評価に対する被評価者の納得度に関する定性分析 ―テキストマイニングを用いた自由記述データの分析―
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher evaluation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 result of the treatment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 degree of consent
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 text mining
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15112/00014858
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Qualitative Analysis on the Degree of Consent of the Evaluated Person for the Work Evaluation Linked to the Outcome Compensation in the Teacher Evaluation System: Analysis of Free Description Data Using Text Mining
言語 en
著者名(日) 諏訪, 英広

× 諏訪, 英広

ja 諏訪, 英広

Search repository
髙谷, 哲也

× 髙谷, 哲也

ja 髙谷, 哲也

Search repository
湯藤, 定宗

× 湯藤, 定宗

ja 湯藤, 定宗

Search repository
林, 孝

× 林, 孝

ja 林, 孝

Search repository
柏木, 智子

× 柏木, 智子

ja 柏木, 智子

Search repository
田中, 真秀

× 田中, 真秀

ja 田中, 真秀

Search repository
著者別名
姓名 SUWA, Hidehiro
著者別名
姓名 TAKATANI, Tetsuya
著者別名
姓名 YUTO, Sadamune
著者別名
姓名 HAYASHI, Takashi
著者別名
姓名 KASHIWAGI, Tomoko
著者別名
姓名 TANAKA, Maho
著者所属(日)
川崎医療福祉大学医療技術学部健康体育学科
著者所属(日)
鹿児島大学学術研究院法文教育学域教育学系
著者所属(日)
玉川大学教育学部教育学科
著者所属(日)
広島大学(名誉教授)
著者所属(日)
立命館大学産業社会学部現代社会学科
著者所属(日)
立命館大学産業社会学部現代社会学科
抄録(日)
本稿の目的は,教員評価制度における成果報酬に連動した勤務評価に対する被評価者の納得度の向上に関する示唆を得るために,テキストマイニングを用いた自由記述データの分析によって,納得度の向上の関連要因を統計的・構造的に明らかにすることである.分析の結果,以下3つの主要な知見が得られた.第1は,校長による授業・子どもの観察,公平・公正な客観的判断,成果・処遇反映の説明が主要な要因である.第2に,それらの要因の中心に位置づくのは校長との関係である.第3に,「仕事内容の相違による公正・公平評価の難しさ等の理由から,成果報酬制度は教育現場になじまない制度である」という納得度の向上を検討する以前の教員の否定的認識も強いことも挙げられる.付け加えるならば,成果報酬制度に対する否定的認識が強いことを考えると,成果報酬制度の再設計や運用の改善によっては解決し得ない根本的な問題があることも浮き彫りになった.
抄録(英)
en
The purpose of this paper is to clarify the factors statistically and structurally related to the improvement of the degree of consent of evaluated teachers for work evaluation linked to outcome compensation in the teacher evaluation system, by analyzing free description data using text mining in order to obtain suggestions for improving the degree of consent. The following three main findings were obtained. The first factors are the observation of classes and children, fair and impartial objective judgment, and explanation of results and treatment reflection by the principal. Second is the relationship with the principal. Third is the existence of strong negative recognition by teachers that the outcome compensation system does not fit in the field of Education. Additionally, considering that there is a strong negative recognition by teachers to the outcome compensation system, the fundamental problem that cannot be solved by redesigning it and improving its operation has become clear.
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 資料
書誌情報 川崎医療福祉学会誌

巻 31, 号 1, p. 233-243, 発行日 2021
公開者
出版者 川崎医療福祉学会
その他(別言語)の雑誌名
Kawasaki medical welfare journal
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10375470
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0917-4605
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:26:32.233043
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3