ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 川崎医療福祉学会誌
  2. Vol.2
  3. No.1

<原著>聴覚障害児の言語学習条件整備用森式チェックリストの作成 : 就学前児用,第1次試案

https://doi.org/10.15112/00012081
https://doi.org/10.15112/00012081
1e167add-8602-4e96-b225-217c8071efbd
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000192334.pdf PDF (781.2 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 1992-01-01
タイトル
タイトル <原著>聴覚障害児の言語学習条件整備用森式チェックリストの作成 : 就学前児用,第1次試案
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 hearing-handicapped children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 acquisition of normal speech ability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 preparation of speech learning conditions
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Mori's check-list
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 pre-school
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15112/00012081
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Mori's Check-list for the Preparation of Conditions concerning Speech Learning of Hearing Handicapped Children : for Pre-School, a First Plan
論文名よみ
その他のタイトル チョウカク ショウガイジ ノ ゲンゴ ガクシュウ ジョウケン セイビヨウ モリシキ チェック リスト ノ サクセイ シュウガクゼンジ ヨウ ダイ1ジ シアン
著者名(日) 森, 寿子

× 森, 寿子

森, 寿子

Search repository
著者別名
姓名 Mori, Toshiko
著者所属(日)
川崎医療福祉大学医療技術学部感覚矯正学科
著者所属(英)
en
Department of Sensory Science, Faculty of Medical Professions, Kawasaki University of Medical Welfare
抄録(日)
重度な聴覚障害を有する乳幼児にスピーチの能力を獲得させることは容易ではない.しかし, 乳幼児期の早期より言語学習に関与する個人内・個人間諸条件を整備し, 就学時まで一貫した言語指導を行えば, 健聴者と同レベルのスピーチの能力を獲得し, 15歳以後成人するまで人格も精神機能も正常発達を遂げ得る.この点を確認できた147例の聴覚障害児のデータをもとに, 乳幼児期の早期訓練によってスピーチの能力を正常発達させることを目的として, 言語学習条件整備用森式チェックリストを作成したので報告し, 問題点を考察した.
抄録(英)
en
It is not easy to help hearing-handicapped children acquire speech ability. However, if some intra/inter individual conditions concerning speech learning and consistent speech guidance are provided until they go to school, children can acquire speech ability on the same level as normal-hearing children and achieve from age 15 till adulthood normal development in both their personality and mental function. On the basis of the confirmed data of 147 cases of hearing-handicapped children who acquired normal speech ability by early exercise and guidance, I developed Mori's check-list for the preparation of speech learning conditions. The aim of this check-list is due to acquire normal speech ability by early exercise and guidance.
書誌情報 川崎医療福祉学会誌

巻 2, 号 1, p. 151-161, 発行日 1992
公開者
出版者 川崎医療福祉学会
その他(別言語)の雑誌名
Kawasaki medical welfare journal
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10375470
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0917-4605
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:07:59.848951
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3