WEKO3
アイテム
自閉症支援現任者の学びと実践に関する認識-インタビュー調査からの考察-
https://doi.org/10.15112/00005138
https://doi.org/10.15112/00005138ae9117f0-bcaa-41a6-b1e1-a0c06fccba17
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-11-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 自閉症支援現任者の学びと実践に関する認識-インタビュー調査からの考察- | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Autism | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | supporter_recognition | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | supporter_practice | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | learning | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | TEACCH | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15112/00005138 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
ページ属性 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Supporter Recognition or Practice and Learning about People with Autism-an Interview Survey of Supporters of Autism- | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者名(日) |
小田桐, 早苗
× 小田桐, 早苗
× 大田, 晋
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | Odagiri, Sanae | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | Ota, Shin | |||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
川崎医療福祉大学医療福祉学部医療福祉学科 | ||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
川崎医療福祉大学医療福祉学部医療福祉学科 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Department of Social Work, Faculty of Health and Welfare, Kawasaki University of Medical Welfare | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Department of Social Work, Faculty of Health and Welfare, Kawasaki University of Medical Welfare | ||||||||||
抄録(日) | ||||||||||
現在,自閉症者への支援としてTEACCHプログラムにおける構造化のアイデアが評価されており,我が国においても取り組む支援者が増加している.しかし,途中でその実践を断念してしまうものの存在が指摘されていた.そこで,本研究では構造化のアイデアを取り入れた支援に継続的に取り組んでいる支援者を対象に,その継続の要因を検討するためインタビュー調査を実施した. インタビュー調査の結果,専門家からの指導の機会と自閉症者支援の指針に立ち返る学びの場の重要性が示唆された. | ||||||||||
抄録(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
This study's purpose was to identify factors that supporters use in helping those with autism. What were the factors that enabled them to continue adopting structured teaching in their place of work? Three supporters were interviewed. The process of maintaining a structured teaching environment in their place of work and the factors which influenced it were discussed. These factors included the supporters' experience, the effectiveness in structured teaching and the supporters' consciousness and motivation and understanding of structured teaching. Moreover, it can be suggested that skilled professionals and specialized agencies are in need of such support staff. | ||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 原著 | |||||||||
書誌情報 |
川崎医療福祉学会誌 巻 22, 号 2, p. 158-164, 発行日 2013 |
|||||||||
公開者 | ||||||||||
出版者 | 川崎医療福祉学会 | |||||||||
その他(別言語)の雑誌名 | ||||||||||
Kawasaki medical welfare journal | ||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10375470 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09174605 |