WEKO3
アイテム
日本の高校生の教師サポート期待と関連する概念の文献的検討
https://doi.org/10.15112/00014988
https://doi.org/10.15112/00014988fc91fd79-2adc-4d20-a089-bd50ed55d2bc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-11-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 日本の高校生の教師サポート期待と関連する概念の文献的検討 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | high school students,teacher support expectation,literature review | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15112/00014988 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
ページ属性 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | A Literature Review of Japanese High School Students’ Teacher Support Expectations and Related Concepts | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者名(日) |
井村, 亘
× 井村, 亘
× 難波, 知子
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | IMURA, Wataru | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | NAMBA, Tomoko | |||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
川崎医療福祉大学医療技術学研究科健康科学専攻博士後期課程・玉野総合医療専門学校作業療法学科 | ||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
川崎医療福祉大学医療技術学部健康体育学科 | ||||||||||
抄録(日) | ||||||||||
本研究は,現在までに明らかとなっている日本の高校生の教師に対するサポート期待と関連する概念を抽出し,整理することを目的として文献的検討を実施した.文献検索エンジンは,CiNii Articles,Web 版医学中央雑誌を用いた.採択された文献から,高校生の教師に対するサポート期待と関連する概念を抽出した.その結果,調査研究6文献,介入研究1文献の計7文献が採択され,それらの文献から16件の教師サポート期待と関連する概念が抽出された.本研究結果を踏まえて,今後,教師に対するサポート期待に関する研究を進めることにより,高校生の心理社会的な問題の解決に向けて教師が配慮すべき事項が明確になると考える. | ||||||||||
抄録(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
This study was conducted with the aim of comprehensively identifying and organizing the concepts related to the support expectations of Japanese high school students toward their teachers. The literature search engines used were CiNii Articles and Ichu-Shi Web. Concepts related to high school students’ support expectations of their teachers were extracted from the accepted literature. As a result, a total of seven references were selected and 16 concepts related to teacher support expectations were extracted. Based on the results of this study, we believe that further research on support expectations for teachers will clarify the issues that teachers should consider in solving psychosocial problems of high school students. | ||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 短報 | |||||||||
書誌情報 |
川崎医療福祉学会誌 巻 32, 号 1, p. 171-177, 発行日 2022 |
|||||||||
公開者 | ||||||||||
出版者 | 川崎医療福祉学会 | |||||||||
その他(別言語)の雑誌名 | ||||||||||
Kawasaki medical welfare journal | ||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10375470 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0917-4605 |