WEKO3
アイテム
コンピュータ基礎演習の現状と今後の課題
https://doi.org/10.15112/00014798
https://doi.org/10.15112/00014798c8d48e84-9dcd-4ac4-97a4-7d1baf19d9a2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-05-01 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | コンピュータ基礎演習の現状と今後の課題 | |||||||
言語 | ja | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | information literacy,computer room,LMS,Moodle,Shunkai | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15112/00014798 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
ページ属性 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | Current State and Challenges of Basic Seminar of Personal Computers | |||||||
言語 | en | |||||||
著者名(日) |
小池, 大介
× 小池, 大介
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
姓名 | KOIKE, Daisuke | |||||||
著者所属(日) | ||||||||
川崎医療福祉大学医療福祉マネジメント学部医療情報学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Health Informatics Faculty of Health and Welfare Services Administration Kawasaki University of Medical Welfare | ||||||||
抄録(日) | ||||||||
現在,大学に入学してくる学生たちの情報リテラシーの能力については不十分な状況にあり,多くの大学が情報リテラシーの授業を開講している.川崎医療福祉大学もコンピュータ基礎演習という授業名で情報リテラシーの授業を開講しており,多くの学生が1年次にこの科目を受講している.コンピュータ基礎演習では,LMS を用いた授業資料の配付やフィードバックの回収,授業中の学生画面のモニタリングなどを活用し授業を行っている.今後,入学生の情報リテラシーの能力が向上すれば,スキルから知識への授業内容の変更を検討する必要がある. | ||||||||
抄録(英) | ||||||||
en | ||||||||
The information literacy ability of students entering the university is inadequate. Many universities offer information literacy classes. Kawasaki University of Medical Welfare too offers information literacy classes named Basic Seminar of Personal Computers. Many students take this class in the first year. In this class, we are going to use LMS to distribute materials and collect questionnaires. During class, the teacher watches over the computer screen used by students. In the future, if the information literacy ability of new students improves, it is necessary to consider changing the lesson content from skill to knowledge. | ||||||||
記事種別(日) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 教育・実践研究 | |||||||
書誌情報 |
川崎医療福祉学会誌 巻 30, 号 2, p. 645-650, 発行日 2021 |
|||||||
公開者 | ||||||||
出版者 | 川崎医療福祉学会 | |||||||
その他(別言語)の雑誌名 | ||||||||
Kawasaki medical welfare journal | ||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10375470 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 0917-4605 |