ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 川崎医療福祉学会誌
  2. Vol.30
  3. No.2

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)対策のために遠隔授業を活用した体育実技系必修科目の模索 ―受講学生を対象にしたアンケート調査結果(第1報)―

https://doi.org/10.15112/00014797
https://doi.org/10.15112/00014797
c3dab0f2-4335-4c99-a30a-691336bcf035
名前 / ファイル ライセンス アクション
26_門利知美.pdf PDF (969.4 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-05-01
タイトル
タイトル 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)対策のために遠隔授業を活用した体育実技系必修科目の模索 ―受講学生を対象にしたアンケート調査結果(第1報)―
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 remote learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 physical education practice compulsory subject
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 questionnaire survey
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 new infectious disease
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15112/00014797
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Exploration of Physical Education Practice Compulsory Subjects that Utilized Remote Learning to Combat New Coronavirus Infections (COVID-19): Questionnaire Survey Results for Students (1st Report)
言語 en
著者名(日) 門利, 知美

× 門利, 知美

ja 門利, 知美

Search repository
文谷, 知明

× 文谷, 知明

ja 文谷, 知明

Search repository
宮川, 健

× 宮川, 健

ja 宮川, 健

Search repository
著者別名
姓名 MONRI, Tomomi
著者別名
姓名 BUNYA, Tomoaki
著者別名
姓名 MIYAKAWA, Takeshi
著者所属(日)
川崎医療福祉大学総合教育センター:川崎医療福祉大学医療技術学部健康体育学科
著者所属(日)
川崎医療福祉大学総合教育センター:川崎医療福祉大学医療技術学部健康体育学科
著者所属(日)
川崎医療福祉大学総合教育センター:川崎医療福祉大学医療技術学部健康体育学科
著者所属(英)
en
Department of Health and Sports Science Faculty of Health Science and Technology Kawasaki University of Medical Welfare
著者所属(英)
en
Department of Health and Sports Science Faculty of Health Science and Technology Kawasaki University of Medical Welfare
著者所属(英)
en
Department of Health and Sports Science Faculty of Health Science and Technology Kawasaki University of Medical Welfare
抄録(日)
本研究は,新型コロナウイルス感染症(COVID-19)対策として,対面授業から遠隔授業に切り替わった体育実技系必修科目の受講学生を対象にアンケート調査を行い,授業内容を再検討することを 目的とした.対象者は431名(男性159名,女性272名)であった.授業形式には VOD 配信型を用い, 配信した静止画や動画を視聴すること,自宅等で運動を実践し,その内容を記録することを課題とし た.その結果,配信資料は静止画よりも動画の方が好感的であること,運動の記録は煩わしい反面, 運動のモチベーションの向上につながることが示された.また,遠隔授業を受けることで目の疲れを 訴える学生が多いこと,運動ツールを工夫することにより肩・首・背中の凝りの改善につながること がわかった.さらには,運動時の工夫や推奨したい運動を情報共有することは,運動意欲をかき立て, 運動の継続に貢献する可能性が示唆された.
抄録(英)
en
The purpose of this study was to conduct a questionnaire survey of students who took physical education practice compulsory subjects that switched from face-to-face learning to remote learning as a countermeasure against the new coronavirus infection (COVID-19), and to review the learning contents. The subjects of this survey were 431 (159 men and 272 women). The VOD distribution type was used as the lesson format, and the tasks were to watch the distributed still images and videos, practice exercise at home, etc., and record the contents. As a result, it was shown that videos are more favorable than still images, and that recording exercise is troublesome but leads to improvement of exercise motivation. In addition, it was found that many students complain of eye strain by taking remote learning, and that devising exercise tools leads to improvement of stiff shoulders, neck and back. Furthermore, it was suggested that sharing information on exercise ideas and recommended exercises may motivate exercise and contribute to the continuation of exercise.
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 教育・実践研究
書誌情報 川崎医療福祉学会誌

巻 30, 号 2, p. 631-644, 発行日 2021
公開者
出版者 川崎医療福祉学会
その他(別言語)の雑誌名
Kawasaki medical welfare journal
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10375470
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0917-4605
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:27:20.762780
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3