ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 川崎医療福祉学会誌
  2. Vol.30
  3. No.1-2

自閉症児者のエンパワメント向上のための水中運動教室の取り組み

https://doi.org/10.15112/00014738
https://doi.org/10.15112/00014738
b9a6bd81-2f0b-490e-90b1-a6cdda83a6aa
名前 / ファイル ライセンス アクション
25_和田拓真.pdf PDF (874.1 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-12-16
タイトル
タイトル 自閉症児者のエンパワメント向上のための水中運動教室の取り組み
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 autism,empowerment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aquatic exercise
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 swimming
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15112/00014738
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Evaluation of Aquatic Exercise Classes for Empowerment Improvement for Children with Autism
言語 en
著者名(日) 和田, 拓真

× 和田, 拓真

ja 和田, 拓真

Search repository
吉田, 升

× 吉田, 升

ja 吉田, 升

Search repository
村田, めぐみ

× 村田, めぐみ

ja 村田, めぐみ

Search repository
斎藤, 辰哉

× 斎藤, 辰哉

ja 斎藤, 辰哉

Search repository
高原, 皓全

× 高原, 皓全

ja 高原, 皓全

Search repository
藤澤, 智子

× 藤澤, 智子

ja 藤澤, 智子

Search repository
西村, 一樹

× 西村, 一樹

ja 西村, 一樹

Search repository
小野寺, 昇

× 小野寺, 昇

ja 小野寺, 昇

Search repository
著者別名
姓名 WADA, Takuma
著者別名
姓名 YOSHIDA, Noboru
著者別名
姓名 MURATA, Megumi
著者別名
姓名 SAITO, Tatsuya
著者別名
姓名 TAKAHARA, Terumasa
著者別名
姓名 FUJISAWA, Tomoko
著者別名
姓名 NISHIMURA, Kazuki
著者別名
姓名 ONODERA, Sho
著者所属(日)
川崎医療福祉大学医療技術学部健康体育学科
著者所属(日)
川崎医療福祉大学医療技術学部健康体育学科
著者所属(日)
吉備国際大学保健福祉研究所
著者所属(日)
国立スポーツ科学センター
著者所属(日)
吉備国際大学社会科学部スポーツ社会学科
著者所属(日)
川崎医療福祉大学医療福祉学部子ども医療福祉学科
著者所属(日)
広島工業大学環境学部地球環境学科
著者所属(日)
川崎医療福祉大学医療技術学部健康体育学科
抄録(日)
水の物理的特性を活用した水中運動を自閉症児者の個別支援活動に導入し,エンパワメントの向上を目的に2000年1月から水中運動教室を開催している.そこで,自閉症児者に水中運動を行うことによって身体意識能力,時間・空間概念の形成や健康増進に関するエンパワメントが向上するものと仮説立て,水中運動の実践を通じて諸機能の発達を促しエンパワメントの向上を図ることを目的とした水中運動教室を展開している.水中運動プログラムは,参加する自閉症児者の運動レベルに合わせて構成した.プログラムは,「a. 準備体操 → b. 自由遊び → c. サーキットトレーニング → 休憩(10分間)→ d. 平泳ぎストローク練習 → e. グループ練習・個別活動(水慣れ班,泳法練習班)→ f. 水中ダンス」であった.自閉症児者のための水中運動教室に参加が,身体意識能力,時間・空間概念の形成や健康増進に関するエンパワメントが向上に寄与することを示唆される.
抄録(英)
en
Water exercises utilizing the physical characteristics of water have been introduced into individual support activities for autistic children, and water exercise classes have been held since January 2000 with the aim of improving empowerment. It is hypothesized that water exercise for children with autism would improve their physical consciousness, the concept of time and space, and empowerment related to health promotion. We developed a water exercise classroom for the purpose of improvement. The water exercise program was tailored to the exercise levels of the participating autistic children. The beginners’program included the following: a. Warm-up → b. Free time → c. Circuit Training → Rest (10 min) → d. Breaststroke stroke practice → e. Group practice / individual activities (water practice group, swimming practice group) → f. Water exercises. It is suggested that participation in water exercise class for children with autism contributes to the improvement of physical consciousness, the concept of time and space, and the empowerment of health promotion.
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 症例報告/事例報告
書誌情報 川崎医療福祉学会誌

巻 30, 号 1-2, p. 401-409, 発行日 2020
公開者
出版者 川崎医療福祉学会
その他(別言語)の雑誌名
Kawasaki medical welfare journal
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10375470
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0917-4605
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:28:00.505514
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3