WEKO3
アイテム
英文読解の教育 : 日本人大学生の英文読解を例に
https://doi.org/10.15112/00012322
https://doi.org/10.15112/0001232240720db0-bac4-4f64-914c-8e8a441457fa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1996-01-01 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 英文読解の教育 : 日本人大学生の英文読解を例に | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | structure strategy | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | coherence | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | cohesion | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | globa | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | local | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15112/00012322 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
ページ属性 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | On the Reading of English Texts by Japanese College Students | |||||||
論文名よみ | ||||||||
その他のタイトル | エイブン ドッカイ ノ キョウイク ニホンジン ダイガクセイ ノ エイブン ドッカイ ヲ レイ ニ | |||||||
著者名(日) |
清水, 研明
× 清水, 研明
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
姓名 | Shimizu, Kenmei | |||||||
著者所属(日) | ||||||||
川崎医療福祉大学医療福祉学部医療福祉学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Medical Social Work, Faculty of Medical Welfare, Kawasaki University of Medical Welfare | ||||||||
抄録(日) | ||||||||
日本人大学生は, 文文法中心の英語教育を受けてきており, 英文テクストを単に文のリストとして読みがちである.そのような大学生に対し, テクストは文のリストではなく固有の構造を持つものであり, テクスト上に与えられた情報があればそれを手掛かりにして, 或いは, そのような情報が与えられていない場合は, 英文テクストの構造についての知識を駆使して, テクスト生産者の意図する論理的筋道をたどることが必要である.本論は, コピアランスとコヒージョンをそれぞれ, グローバルなものとローカルなものに分けることにより, 英文テクストの読解教育の方法を論じている. | ||||||||
抄録(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japanese college students tend to see an English text as a list of sentences. They must be taught that every text is coherent. There are two ways they can find the coherence the bottom-up way of reading and the top-down way of reading. In the bottom-up way of reading, cohesions, explicit signals of coherence, help them to understand the coherence. In the top-down way of reading, background knowledge on how English texts are structured helps them to infer the coherernce. In this paper, both coherence and cohesion are divided into two types, local and global, and the importance of global coherence/ cohesion is stressed in teaching how to find the coherence. | ||||||||
書誌情報 |
川崎医療福祉学会誌 巻 6, 号 1, p. 43-48, 発行日 1996 |
|||||||
公開者 | ||||||||
出版者 | 川崎医療福祉学会 | |||||||
その他(別言語)の雑誌名 | ||||||||
Kawasaki medical welfare journal | ||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10375470 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0917-4605 |