WEKO3
アイテム
<原著>自閉症児の水泳指導
https://doi.org/10.15112/00012139
https://doi.org/10.15112/000121393b10d0e8-73a8-4443-8bb1-7b254b982b62
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1993-01-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | <原著>自閉症児の水泳指導 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | autistic children | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | mental retardation | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | swimming skill | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | beat kick | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15112/00012139 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
ページ属性 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Swimming Lessons for Autistic Children | |||||||||
論文名よみ | ||||||||||
その他のタイトル | ジヘイショウジ ノ スイエイ シドウ | |||||||||
著者名(日) |
藤堂, 博之
× 藤堂, 博之
× 末光, 茂
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | Todo, Hiroyuki | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | Suemitsu, Shigeru | |||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
旭川児童院 ・ 川崎医療福祉大学医療福祉学部医療福祉学科 | ||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
川崎医療福祉大学医療福祉学部医療福祉学科 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Asahigawa-so-Bambi no Ie ・Department of Medical Social Work, Faculty of Medical Welfare, Kawasaki University of Medical Welfare | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Department of Medical Social Work, Faculty of Medical Welfare, Kawasaki University of Medical Welfare | ||||||||||
抄録(日) | ||||||||||
自閉症児や精神発達遅滞児の水泳技能の習得特性を調べる目的で, 旭川荘バンビの家での水泳指導を実施した児童59名に対し, 水泳技能6項目の習得率と習得回数を調査し検討を行った.水慣れ, 水中歩行といった技能ではその習得要因として, 水への経験的要素が大きく, 知的発達との関係が弱いという結果が見られた.また逆に板キックなどの技能では知的発達との関係が強い結果が見られた.障害や発達の遅れを持つ児童の水泳指導では, 健常児の水泳指導法をそのまま取入れるのではなく, それぞれの障害や発達レベル, 個人差などを考慮した水泳プログラムが必要である. | ||||||||||
抄録(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
We have examined the rate and frequency of completion of swimming skills under 6 headings to do research on the learning qualities of autistic children and children with mental retardation. The subjects were 59 children to whom we give swimming lessons at Asahigawa-So-Bambi no Ie. The following results were obtained : in the skills such as "accustomed to water (play in the water without fear) "and "walking in the water (swimming like walking) ", the factors of accomplishment have little to do with the intellectual development of the children, and the results are under the influence of the children's experience in water. On the contrary, in the skills such as "beat kick (beat with floating board) ", the results have much to do with the chiliren's intellectual development. In swimming programs for handicapped and retarded children, we should not directly introduce a swimming methodology to them, but a swimming program is necessary. which considers impediment, developmental level, and individual difference. | ||||||||||
書誌情報 |
川崎医療福祉学会誌 巻 3, 号 1, p. 73-79, 発行日 1993 |
|||||||||
公開者 | ||||||||||
出版者 | 川崎医療福祉学会 | |||||||||
その他(別言語)の雑誌名 | ||||||||||
Kawasaki medical welfare journal | ||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10375470 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0917-4605 |