Item type |
紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
1992-01-01 |
タイトル |
|
|
タイトル |
<原著>グリッドサッカーの授業研究 5 : 学習に生きる評価活動の検証 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
grid soccer |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
self evaluation |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
formative evaluation |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15112/00012089 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
ページ属性 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
P(論文) |
その他(別言語等)のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
A Study on a Physical Education Class of Grid Soccer |
論文名よみ |
|
|
その他のタイトル |
グリッド サッカー ノ ジュギョウ ケンキュウ 5 ガクシュウ ニ イキル ヒョウカ カツドウ ノ ケンショウ |
著者名(日) |
米谷, 正造
大橋, 美勝
大倉, 尚志
石田, 秀和
山下, 立次
花房, 明彦
|
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
Yonetani, Shozo |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
Ohhashi, Yoshikatsu |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
Ohkura, Hisashi |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
Ishida, Hidekazu |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
Yamashita, Tatsuji |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
Hanafusa, Akihiko |
著者所属(日) |
|
|
|
川崎医療福祉大学医療技術学部健康体育学科 |
著者所属(日) |
|
|
|
岡山大学 |
著者所属(日) |
|
|
|
岡山大学大学院 |
著者所属(日) |
|
|
|
姫路市立城北小学校 |
著者所属(日) |
|
|
|
就実女子大学 |
著者所属(日) |
|
|
|
岡山大学大学院 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Department of Health and Sports Sciences, Faculty of Medical Professions, Kawasaki University of Medical Welfare |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Okayama University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The Graduate Course of Okayama University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Johoku Elementary School |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Syujitsu Women's University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The Graduate Course of Okayama University |
抄録(日) |
|
|
|
本研究の目的は, 本単元と児童の自己評価能力との関係を考察することである.本単元において, 児童には個人別練習とチーム別練習をしサッカーを行うように指導した.そしてゲーム後に自チーム及び相手チームの評価を行わせた.彼らは当初両チームの評価が行えなかった.最終的には自チームに関しては適切な評価が下せるようになったが, 相手チームに関してはそうではなかった.すなわち相手チームに対する評価を指導する必要があろう. |
抄録(英) |
|
|
|
en |
|
|
The purpose of this study was to examine relations between this unit and pupils' abilities of self evaluation. In this unit, we guided them to do individual or team practice, achieving their individual and their team aims, and to play soccer. After playing soccer, they evaluated their team and the opponent teams. They were not able to evaluate both teams at first. Finally they were able to evaluate their team suitably, but not the opponent team. So we will guide the pupils to evaluate the opponent teams. |
書誌情報 |
川崎医療福祉学会誌
巻 2,
号 1,
p. 215-222,
発行日 1992
|
公開者 |
|
|
出版者 |
川崎医療福祉学会 |
その他(別言語)の雑誌名 |
|
|
|
Kawasaki medical welfare journal |
雑誌書誌ID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10375470 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0917-4605 |