ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 川崎医療福祉学会誌
  2. Vol.34
  3. No.1

教師力と学校力を高める教職員研修 ―「教員育成指標」の分析からの視座―

https://doi.org/10.15112/0002000344
https://doi.org/10.15112/0002000344
f468db37-c02b-4993-8a92-77d37e6f13ba
名前 / ファイル ライセンス アクション
14_田中真秀.pdf PDF (1.1 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-06-05
タイトル
タイトル 教師力と学校力を高める教職員研修 ―「教員育成指標」の分析からの視座―
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teachers’ and schools’ capabilities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 “Teacher Development Indicators”
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15112/0002000344
ID登録タイプ JaLC
item_1_description_1
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
item_1_alternative_title_20
その他のタイトル Teacher Training to Enhance Teachers’ and Schools’ Capabilities: Perspectives from the Analysis of“ Teacher Development Indicators”
言語 en
著者名(日) 田中, 真秀

× 田中, 真秀

ja 田中, 真秀

Search repository
佐久間, 邦友

× 佐久間, 邦友

ja 佐久間, 邦友

Search repository
著者別名
姓名 TANAKA, Maho
言語 en
著者別名
姓名 SAKUMA, Kunitomo
言語 en
著者所属(日)
ja
大阪教育大学総合教育系
著者所属(日)
ja
日本大学文理学部
著者所属(英)
en
OSAKA KYOIKU UNIVERSITY
item_1_textarea_11
ja
本論は,学校の教師力と学校力を高める方策を「教員育成指標」に基づく教員研修に焦点を当て検討を行うことにより,各自治体がどのような計画をしているのかという点を明らかにし,今後の教員研修への示唆を与えることを目的としている.「教師力」の視点における教員研修は,初任者や経験年数があがるにしたがったステージ毎の研修内容がある一方で,教員自身の専門性や課題に応じた,また最新の教職力量や資質能力を高める研修が企図されていた.一方で,「学校力」に関わる指標としては,各ステージにおいて,学校力を高めるために教師個々の力を高めて学校に関わるという視点から,教師個々の力を結集させて学校力を高めるといったマネジメントの視点が,ステージがあがるにつれ意識されていることが確認できた.
item_1_textarea_12
en
The purpose of this paper is to clarify what kind of plans each local government is making and to provide suggestions for future teacher training by examining measures to enhance teachers’ and schools’ capabilities, focusing on teacher training based on the “Teacher Development Index”. Teacher training from the perspective of “teacher capabilities” was intended to be based on the number of years of experience. In addition, it was intended to provide training to enhance the latest teaching competencies, qualifications, and abilities according to the teachers’ own expertise and issues. On the other hand, in terms of the index of“ school ability,” when the number of years of experience is small, the viewpoint was that the individual teachers would improve their abilities and get involved in the school. As the years of experience passed, I became aware of the perspective of management to enhance the strength of the school by bringing together the strengths of individual teachers.
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 資料
言語 ja
bibliographic_information ja : 川崎医療福祉学会誌

巻 34, 号 1, p. 125-134, 発行日 2024
item_1_publisher_23
出版者 川崎医療福祉学会
言語 ja
item_1_text_22
en
Kawasaki medical welfare journal
item_1_source_id_13
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10375470
item_1_source_id_19
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0917-4605
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-05 06:33:25.875155
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3