ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Kawasaki journal of medical welfare
  2. Vol.30
  3. No.1

A Teacher’s Perspective on Collaborative Teacher/ Student Note-taking during English Language Classes

https://doi.org/10.15112/0002000303
https://doi.org/10.15112/0002000303
7b420823-cf4d-4db0-b64b-0f377d01855f
名前 / ファイル ライセンス アクション
05 Jon PDF (269 KB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-05-29
タイトル
タイトル A Teacher’s Perspective on Collaborative Teacher/ Student Note-taking during English Language Classes
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 note-taking
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reflective practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 translanguaging
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15112/0002000303
ID登録タイプ JaLC
item_1_description_1
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
言語 en
著者名(英) PREVATT, Jon

× PREVATT, Jon

en PREVATT, Jon

Search repository
著者所属(英)
en
Department of Medical Secretarial Arts, Faculty of Health and Welfare Services Administration Kawasaki University of Medical Welfare
item_1_textarea_12
en
This article will discuss the author’s reflections on the practice of introducing and incorporating note-taking in large low-level English classes at a Japanese university. The teacher initiated a practice of note-taking in a self-designed booklet (hereafter notebook) to "take notes" during his lessons (i.e., "while teaching") as a means of dealing with the abundant language learning affordances that naturally arose in both the L1 (Japanese) and the target language (English) in a context where the learners and teacher lacked proficiency in each other’s first languages (L1 and L2). The teacher also provided and introduced notebooks to students and demonstrated note-taking as a practice to document and make visible the language learning affordances which occurred in English lessons that were grounded in a communicative language teaching (CLT) approach.
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Educational and Practical Research
言語 en
bibliographic_information en : Kawasaki journal of medical welfare

巻 30, 号 1, p. 35-45, 発行日 2024
item_1_publisher_23
出版者 川崎医療福祉学会
言語 ja
item_1_source_id_13
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11108172
item_1_source_id_19
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1341-5077
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-29 05:47:01.845121
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3